Je suis arrivée en France!

5 minuten
01-01-2018
TOP Animation

~Donderdagavond, uurtje of zeven en ik zit heerlijk in het zonnetje bruin te worden en mijn eerste blog te schrijven vanuit het mooie Franse land! Eindelijkkkkkkk :)~

Want, jaaaaaa, ik ben er! Wat een ehmm, veelbewogen reis…

Veel te vroeg (huh: Julia te VROEG?! Ja, veel te vroeg!) reden we Eindhoven binnen, van waaruit mijn bus vertrok richting la France. Nadat we de auto hadden geparkeerd en al mijn tassen en koffer hadden uitgeladen, liepen we, ik was echt stikzenuwachtig, richting de bushalte. Honderd meter gelopen en daar begon het al: ‘’Kuuuu…MINDER PRETTIG!! Neeeee, waaaaaarom nu!’’: het wieltje van mijn veel te zware koffer brak af! Nou, dat heb ik weer.

Konden we ook nog eens die stomme bushalte niet vinden en begon het te regenen. We werden van hot naar her gestuurd en het bordje waarop ooit Bushalte Eurolines hoorde te staan, was afgebroken (lees: heel veel lopen, strompelen, klungelen met mijn kapotte koffer en alle andere tassen). Gelukkig waren we vroeg.

De bus niet trouwens, die liet me vast kennismaken met de Franse gang van zaken wat dat betreft.  Toen we de goede halte eenmaal gevonden hadden, sprak ik mijn wens uit naar m’n zusje dat ik ver van de man met het rode shirt wilde zitten, want hij stooooonk!!!! You may guess wie er naast me kwam zitten in de bus, geen weet van het bestaan van deo dus… SNIK. Even voor de verdere beeld-, geluid-, reukvorming: achter me zat een vrouw iets op te smakken dat naar hondenvoer rook en naast haar zat een kindje tegen m’n stoel aan te schoppen. Hahahaha, heerlijk! Zij stapten gelukkig allemaal uit in Brussel en er kwamen twee gezellige Nederlanders voor in de plaats waarmee ik een leuke reis heb gehad tot mijn overstap in Tours. De bus van Tours naar mijn eindbestemming Rennes was heel rustig en dus kon ik eindelijk even lekker slapen :). Rond tien uur ’s morgens kwam ik aan in Rennes, daar zou ik opgehaald worden door iemand van de camping. Nu stond er in de Team4AnimationBijbel dat je niemand moest verwachten binnen een half uur, want ja, je bent in Frankrijk. Maar om half twaalf was er nog niemand. Toen ben ik toch maar even gaan bellen in mijn leukste Frans en even later kwam de aardige receptioniste Laura aanrennen en liepen we (hoera, met een kapotte koffer) naar haar autootje. Het was een gezellige rit naar de camping en vooral zo mooooooi! De hele reis en het wachten was ik al vergeten, misschien dat het trouwens door de spanning wat erger leek dan het eigenlijk was…

Sfeerbeeldje van de camping

Ik heb mijn ogen uitgekeken toen we de sprookjescamping op reden, heel kasteelachtig, alles mooi oud en hele mooie bloemen, très luxe en een super sfeer! Ik maakte kennis met de campingbaas en zijn vrouw maar werd in de steek gelaten door mijn Franse talenkennis, merde! Benieuwd wat voor indruk dat maakte… oeps.

Daarna werd ik naar mijn mobilhome gebracht en maakte ik kennis met mijn huisgenootjes. De Franse Adrien, hij werkt deze zomer als allround-medewerker op de camping en Sam, mijn Team4Animation collega. Twee gezellige jongens die me hartelijk ontvingen en de camping lieten zien. De bar, het restaurant, het grooooote speelveld, een golfbaantje, een meer, een fitnessruimte en zelfs een sauna!

Ons paleisje voor deze zomer

Sam en ik zijn gelijk super enthousiast gaan volleyballen met de vaste gasten, het was 36 graden dus ik was best wel super trots op ons! Mijn team had gewonnen btw. Yeah!

Ondertussen is het vrijdagochtend en is de miniclub net afgelopen. Gisterenavond was echt fantastisch, een heeel goed begin van deze zomer! Na de intensieve volleybalwedstrijd ben ik gaan kijken hoe Sam aquagym gaf, hebben we met de kindjes gespeeld, aan het zwembad gelegen en een luxe maaltijd gekregen van het restaurant, jummm. Daarna begon ”le grand spectacle”! Wauw, die band, zooo goed! Ze maakten van allerlei (ouwe) bekende hits heerlijke jazzy nummers. Er is hier twee keer per week live muziek, lucky me!! 🙂 Alle campinggasten waren in de bar te vinden en iedereen danste! Een onbeschrijfelijk sfeertje. Lekker een drankje gedaan met collega’s en daarna kennis gemaakt met de vaste gasten. Eenmaal terug in de caravan viel ik als een blok in slaap.

Er is intussen trouwens een klein, lief en schattig Frans meisje tegen me aangekropen om me te vragen of ik kom kijken als ze gaat boogschieten, dus dat is wat ik ga doen.

À bientôt, bisous!

Een trampoline blijft natuurlijk altijd leuk :) - Met Boet & Sam

Een trampoline blijft natuurlijk altijd leuk 🙂 – Met Boet & Sam

WELKOM BIJ DE CLUB

• Wij zijn 24/7 bereikbaar voor vragen en begeleiding terwijl je aan het werk bent
  • Je slaapplek is een huisje op de camping
  • Wij regelen alle administratie met de camping

Ik wil herinneringen voor het leven gaan maken!

Weet je nog niet of je jezelf deze zomer op een camping ziet als entertainer? Twijfel je nog of dit bij je past? Doe de test om er achter te komen of je deze zomer nog staat te stralen op een vakantiepark!